24.07.2010

Mykonos 2010

Da er jeg hjemme igjen etter en herlig ferieuke på Mykonos. Øya som er Hellas sitt svar på St.Tropez, og det er ikke uten grunn. En utrolig flott og pen øy, mye pene/poshe mennesker og dyrt - både i butikkene og på restauranter.

Vi bodde på Hotel Ammos som lå midt på stranden. Dagene ble tilbrakt på solsengen, og hver kveld tok vi bussen inn til Mykonos by. En utrolig koselig og idyllisk by, men trange gater og smug. Her finnes alt fra typiske greske souvenir butikker til dyre fashion butikker. Merker som Mulberry, DKNY, Gucci, GANT, Marc Jacobs etc var godt representert.

I tillegg gikk det levende butikker frem og tilbake på stranden og solgte fake vesker, bager, lommebøker i mange merker, men best (eller skal jeg si værst?) representert var Louis Vuitton.

En koselig dame solgte supersøte sommerkjoler og kjoler må jeg som regel ta en nærmere titt på, så hun vinket jeg på.
Hun fikk 10 Euro, jeg fikk en ny hvit sommerkjole - god deal : )

Ellers har jeg med meg hjem 2 par sandaler, 1 par Hawaianas, en kjole og et skjørt (Lipsy - vist tidligere). Replay skoene jeg siklet på var selvfølgelig utsolgt når jeg gikk tilbake for å kjøpe de. Var vist flere på Mykonos med god smak ; )

Men det beste å ha med hjem: mange gode ferieminner!

Her er uken i bilder:

Nydelig gresk motiv


Vårt hotell


Vår strand : )


"If there is anything you need, simply press the CALL button" - det kaller jeg FERIE : )


25 grader i vannet


Mitt søte strandnett


Nytt skjørt - nye sandaler


Sushi-lunch på stranden


Posing på stranden


Mykonos by


Mykonos by - trange koselige gater


Drinker i solnedgang