24.04.2010

Løshår!

Hvis du tror alle kjendiser har naturlig langt, tykt, glansfullt og så og si perfekt hår, må du tro om igjen.
Løshår er en stor hit blandt de vi til stadighet ser på den røde løperen. Både i form av extensions som sitter fast i håret i en periode og løshår på clips kun for en kveld.
Valgmulighetene er uendelige!

Selv bruker jeg to forskjellige typer og kvalitet. Jeg har et sett ekte hår fra Salongxtend og et sett syntetisk fra Jessica Simpson HairDo.
HairDo håret er syntetisk uekte hår, og gir skikkelig volum. Håret består av én del, dvs et sett på et nett med clips. Ulempen er at det blir litt flokete og kan se litt "dreads"-aktig ut. Derfor må det gres før bruk. I begynnelsen brukte jeg det til utslått hår, men nå begynner mitt å bli så flokete at det egner seg best i oppsatser, tykke fletter etc. Jessica Simpson HairDo får du kjøpt på nett og på VITA (kr 999,-).

Håret festes ved å løfte opp halvparten av håret. Tupér og spray der festene skal sitte. Fest først clipsen på midten før du fester sideclipsene. Så fester du de to neste bak ørene og til slutt de to siste i nakken. Ta så ned håret du løftet opp, og vips - tykt, langt hår. Superenkelt!

Når jeg vil ha utslått, rettet/slett eller krøllete hår bruker jeg ekte hår fra Salongxtend. Dette er en frisørsalong i Kristiansand, og har et stort utvalg i sin nettbutikk. Dette ekte håret består av tre deler, med tre clips på hver del. Gir ikke fullt så stort volum som håret fra HairDo, men er derimot mye finere og ser selvfølgelig helt ekte ut. Mitt er 50 cm langt, men jeg klipte det litt, da det ble for langt blandet med mitt eget hår. Pris: 999,- + porto.

Del opp håret ditt, men nå må du lage plass til 3 remser med litt av ditt eget hår innimellom, så løft opp en god del før første remse festes. Husk å tupér og spray litt der festene skal sitte. Da sitter de bedre. Ta ned litt av ditt eget hår og fest ny clips rett over den forrige. Gjenta på den tredje. Husk: Ikke start for langt ned i nakken, da blir det for langt. Pass også på å ikke ende for høyt opp på krona, for da kan løshåret synes på toppen. Samle derfor de 3 remsene så tett som mulig, mitt i bakhodet.

Flett, krøll og style som du vil! Husk varmebeskyttede produkter.
Lykke til!