14.03.2011

Skihelg!

Ja, da tenker jeg dere er spent på å høre om min skihelg på fjellet?! Hehe!

Det var bare meg og kjæresten min og jeg hadde lovet å bli med på ski. Jaja, jeg bet tenna sammen og dro på meg ull-longsen lørdag morgen. Blæh! Og siden det bare var oss to, så kunne jeg jo liksom ikke la han dra alene (selv om han sikkert hadde fått det myyye hyggeligere).

Første etappe: Slalåm
Pumps og skinnhansker ble altså byttet ut med tunge slalåmstøvler og tette votter.

Jeg fikk et totimers heiskort - TO TIMER! Er du gal?!! Joda, det går så fort så, fikk jeg høre.
Grønne og blå bakker ble utforsket, i tillegg til en liten rød (som iflg kjæresten min nesten er som en grønn). Believe me - den var rød! Etter 90 min med ploging var jeg ferdig, lei og utslitt.



Andre etappe: Langrenn
Skiene ble smurt inn med lilla klister og sekken pakket med motivasjonsmidler (les: kvikklunsj og kjeks).
Så bar det ut i langrennsløypa som ikke hadde noe oppkjørte spor! Hjælpes! Jeg tråkket så godt jeg kunne i det sporet som var laget av de som hadde gått før meg. Grusomt! Rett og slett.

Så skulle vi gå oppover (jeg gjentar: oppover) til en hytte. Vi kom opp, men på vei bort til hytta var snøen så dyp at jeg måtte ta av meg skiene og krabbe på alle fire, OPPÅ skiene. Jeeessseeesss!


Puh - jeg nådde solveggen, fikk kvikklunsj og her koste jeg meg : ) Så var det ned igjen og jeg klarer absolutt ikke å ploge på langrennski. De er jo så vinglete. Skiene ble tatt av og jeg gikk ned bakken. Kom til flatmark og tok på meg skiene. Så kom det en ørliten bakke igjen, men nok til at jeg deiset inn i snøfonna og slo kneet rett ned på skien. AU!

Gikk sint og med tårefulle øyne tilbake til hytta med en langrennski i hver hånd....

Oppsummering:
*Nedoverbakker er ikke noe for meg
*Jeg vil ikke gå/stå/krabbe på verken slalåm eller langrenn noe mer
*Jada, det er flott på fjellet når solen skinner, men jeg sitter gjerne bare i solveggen
*Nope, jeg er ikke født med ski på bena




Nå skal det sies at kjæresten min har vært veldig snill, tolmodig og flink altså - jeg er veldig glad i han!! Vi lo godt på kvelden når vi oppsummerte skidagen...hehe! Krabbing oppå langrennskiene ble høydepunktet - synd vi ikke har bilde av det.
(PS: Smilene på bildene over er til ære for fotografen og før jeg falt ørtenhundre ganger)

Ønsker dere en fin uke - på høye hæler ; )