26.07.2011

Mitt lille land - min lille by!

Jeg er født og oppvokst i Oslo og er en skikkelig Oslo-jente. Får nesten ikke sove hvis jeg ikke hører lyden av trikken. Elsker at alt er så tilgjengelig og nært selv i en storby. I dag tidlig så jeg en mann i morgenkåpe og hawaiianas på vei inn på Kaffebrenneriet for å kjøpe morgenkaffen sin. Hvor koselig er ikke det? Og når Jens Stoltenberg stopper Oslo-trafikken for å slippe andefamilien inn i andedammen sin i Slottsparken... Da blir jeg rørt!

Derfor ville jeg i går, som 200 000 andre Osloborgere, ned til sentrum for å vise sympati, støtte og kjærlighet til ofre og pårørende etter den forferdelige hendelsen som rammet Norge, Oslo og Utøya på fredag. Jeg ville vise Oslo at jeg holder byen min i hånda akkurat nå. Jeg ville vise Oslo at ingen skal få ødelegge byen min!

Det var roser og blomster OVERALT! Har aldri sett så mye vakre blomster før! Tenk at en liten rose kan symbolisere så mye kjærlighet! Jeg la ned roser foran Stortinget og Domkirken - og det var sterkt! Var værre å se knust glass og ødelagte bygninger i virkeligheten enn på TV, men også så godt å vise min støtte.

I LOVE OSLO!