26.01.2011

Løsvipper!

Etter at jeg var i Tallinn og tok øyevipp-extension har jeg dessverre mistet mange av mine egne vipper.

Grunnen er at når de falske vippene faller av, tar de med seg noen av mine egne. (Ved øyevipp-ekstension limer de et og et hårstrå til dine egne). Jeg var nok også dum som dro litt i dem, i tillegg til at noen faller av i dusj og under ansiktsvask.

Det positive er at øyevipper vokser ut igjen, det negative er at de vokser utrolig saaaaaakteeeee!

Nødløsning: falske vipper!


Jeg har nå brukt falske vipper hver dag siden jul tror jeg, og mine egne er ikke helt på plass ennå. De har blitt like tykke, men venter fortsatt litt på den lengden jeg hadde.

Uansett, jeg har jo blitt en ekspert på å lime de på ; ) og bruker kortere tid på dette enn å ta på meg mascara.

Her er FØR og ETTER:




Tips
-Legg litt ektra penger i vipper og lim.
Jeg kjøper mine på Steen & Strøm eller Skintonic. Limet er fra DUO og er det beste. Kjøpes også på Skintonic. Limet er utrolig drøyt.

- Vippene kan brukes igjen og igjen, men etter noen dagers bruk må du "dra av" limet. Det blir som en tynn rad med tyggegummi, så lett å få av. Når limet er av, er det enkelt å bruke de igjen.

-Jeg bytter på med hverdagsvipper og festvipper : )

-Når du har tatt på lim - ikke stress! God tid. Hold vippen bøyd i 30 sek før du limer på. Da er limet blitt klissete og fester seg bedre.

-Ha tørt underlag, dvs ikke smør deg med fet krem eller olje på øyelokket rett før påliming.

-Legg vippen så tett inntil dine egne vipper som mulig, og ut mot kanten. Ikke for langt inn i øyekroken, da kjenner du den når du blunker (ikke så behagelig). Jeg klipper av innerste del av vippene for å unngå dette.

-Bruk en pinsett eller q-tips (uten bomull) til å trykke/dytte vippene på plass.

-Legg vippene tilbake i esken når de ikke er i bruk. Da holder de fasongen og buen best.